$73000, la note de vos excès

dimanche, avril 11, 2010

Suite à l'officialisation d'une loi sévère contre la conduite en état d'ivresse, le nombre de victimes lors d'accidents de la route restent relativement élevé: 35000 personnes annuellement.


Pour convaincre les consommateurs à ne pas prendre le volant après une soirée bien arrosée, Ogilvy Brazil a élaboré un dispositif choc: the $73000 bar tab.


L'action guérilla se déroule dans deux bars branchés de Sao Paulo, le Bar Aurora et le Boteco Ferraz, et joue sur la surprise de la clientèle à l'approche de l'addition !


Une très belle initiative locale qui présente au public concerné l'addition réelle de leurs petits excès ! En effet, à la différence du dispositif d'ambient réalisé à Curitiba en Février dernier, l'approche du public est directe !



English Version:

After the creation of a repressive law against people drinking and driving, the number of victims involved in road accidents is still relatively high: 35,000 people died at least each year.

In order to convince drivers for avoiding driving after a drinking party, Ogilvy Brazil unveiled a nice work: the $ 73,000 bar tab.

This hidden camera took place in two trendy bars of Sao Paulo, Bar Aurora and Boteco Ferraz, and played with customers, at the moment they asked for their bills.

A very nice local work which approached directly the concerned public in order to convince them that small excesses can cost a lot !

Indeed, unlike a previous ambient campaign in Curitiba last February, figures are sometimes more explicit than words.


0 commentaires:

 

Archives

Copyright © 2010 Je Dblogk. All rights reserved | Home | Posts RSS | Comments RSS